Asiakastyytyväisyys kyselyn tuloksia.

Energiakriisistä huolimatta asiakkaamme ovat entistä tyytyväisempiä

Asiakkaamme ovat energiakriisistä huolimatta entistä tyytyväisempiä Alajärven Sähköön ja sen palveluun. Asiakastyytyväisyys on jopa kasvanut aiempaan tutkimukseen verrattuna, ja erityisesti henkilöstömme ystävällisyys arvioidaan erinomaiseksi.

Mieluiten yhteyttä otetaan puhelimitse

Tulokset perustuvat Energiateollisuus ry:n vuosittain teettämään Energiayhtiöiden vertailevaan asiakastutkimukseen. Tutkimuksen mukaan Alajärven Sähkön asiakkaat arvostavat perinteistä asiakaspalvelua sekä suoraa kontaktia ja myös kokevat sen toimivan. 61 prosentille asiakkaistamme mieluisin asiointikanava on soitto asiakaspalveluun. Seuraavaksi suosituinta on henkilökohtainen käynti asiakaspalvelupisteessä, sillä tämän vaihtoehdon valitsi 16 prosenttia vastaajista.

Työntekijämme saa kiinni ja he ovat ystävällisiä

Tutkimuksen perusteella vaikuttaa siltä, että asiakkaamme kokevat asiakaspalvelumme todella toimivan: esimerkiksi asiakaspalvelun ja henkilöstön tavoitettavuus saa arvosanan 4.5/5. Kokonaisuudessaan asiakastyytyväisyysindeksi on osaltamme 4,53/5. Asiakastyytyväisyysindeksi koostuu seuraavista asioista: asiakaspalvelun tai henkilöstön tavoitettavuus, henkilöstön ystävällisyys, sovittujen asioiden hoitaminen, kyky ratkaista asiakkaan ongelma tai asia sekä palvelun nopeus.

Vikojen korjausnopeudessa saimme arvosanan 4,3/5 ja maineessa 8,7/10.

– Asiakaspalvelun jatkuva kehittäminen on toimintamme keskiössä. Pienehkönä sähkön verkko- ja myyntiyhtiönä juuri asiakaspalvelu on se kilpailutekijä, jolla pystymme erottautumaan muista. Panostamme myös laadukkaiden sähköisten asiointikanavien kehittämiseen, toimitusjohtaja Esa Ala-Honkola kertoo.

Tutkimukseen vastasi 100 Alajärven Sähkön asiakasta

Alajärven Sähkön osalta tutkimukseen osallistui 100 vastaajaa, jotka ovat kaikki yhtiön asiakkaita. Suurin osa vastaajista oli omakotitaloasujia, joilla on sähkölämmitys tai kaukolämpö.

Tutkimuksella kartoitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä oman energiayhtiön sähkön myynnin ja verkkopalvelun asiakaspalveluun. Lisäksi kysyttiin mielipidettä energiayhtiön maineesta ja vastuullisuudesta sekä selvitettiin vastaajien halukkuutta suositella energiayhtiötään muille. Tutkimus toteutettiin puhelinhaastatteluna elo-syyskuussa 2023. Onko sinulla kysyttävää tai kerrottavaa? Lähetä meille viesti tai katso täältä henkilökuntamme yhteystiedot.